O CBIOfertaDla kogo pracujemyFAQReferencjePartnerzyKontakt
kontakt
#
Możliwości systemu CBI E-ANKIETA.PL prezentujemy przez demonstracyjne badania ankietowe umieszczone poniżej.

Przykładowe badanie rynku: kliknij

Przykładowe badanie ankietowe wewnątrz firmy: kliknij

Przykładowy kwestionariusz ankietowy klientów Banku: kliknij

Przykładowy kwestionariusz oceny okresowej pracownika: kliknij

Przykładowy kwestionariusz badania bezpieczeństwa IT: kliknij

Przykładowe badanie satysfakcji klientów: kliknij

Przykładowa prezentacja wyników ankiety dla wybranego pytania: kliknij



Firma z branży FMCG przeprowadza okresowe (kilka razy w roku) badania dotyczące postrzegania ich produków przez pracowników działu sprzedaży w siedzibie firmy oraz w terenie. Każdorazowo, badanie było przygotowywane w wersji papierowej do 500 respondentów. W związku ze znacznymi kosztami przeprowadzenia takiego badania który powielany był kilkukrotnie w ciągu roku obrachunkowego, Firma zdecydowała się na zweryfikowanie finansowej strony przeniesienia badnia z formy papierowej na elektroniczną.
Poniżej zamieszczamy kalkulację dla badnia w formie papierowej oraz tego samego badania w formie elektronicznej realizowanej poprzez platformę CBI e-ankieta.pl

Dane podstawowe:
  • ilość formularzy: 500
  • ilość formularzy rozsyłanych pocztą od oddziałów w terenie: 300
  • ilość formularzy dystrybuowanych lokalnie w siedzibie firmy: 200
  • badanie przygotowuje dział marketingu
Obliczenie kosztów jednorazowego przeprowadznie badania w formie papierowej:
Dane:
  • czas potrzebny na przygotowanie formularza : 5 dni roboczych
  • czas potrzebny na drukowanie oraz kopertowanie formularzy: 1 dzień roboczy
  • wysyłanie oraz roznoszenie lokalne kwestionariuszy: 1 dzień roboczy
  • konsolidowanie oraz opracowywanie wyników badania: 5 dni roboczych
  • średni koszt roboczogodziny w dziale marketingu: 20,00 pln
  • koszt wysyłki pojedyńczej ankiety: 2,00 pln
Koszty:
  • koszt pracy: 1920,00 pln
  • koszt wysyłki: 600,00 pln
  • koszt wysyłki zwrotnej: 600 pln
  • koszt całkowity: 3120,00 pln
Dla kalkulacji przyjeto średni koszt 1 godziny pracy w dziale Marketingu, bez rozróżniania stanowisk oraz ilości osób biorących udział w przygotowaniu badania.
Nie uwzględniono kosztów niemierzalnych, polegających na niemożności wykonywania innych czynności służbowych przez osoby biorące udział w przygotowaniu badania, dystrybucji kwestionariuszy oraz późniejszego obrobienia wynikow.
Nie uwzględniono również kosztów wydruku kwestionariuszy (papier, toner, zużycie drukarki).
Przy tak przeprowadzanym badaniu zbieranie wypełnionych kwetionariuszy oraz oczekiwanie na wysyłkę zwrotną zabierało średnio 3-4 tygodnie.

Obliczenie kosztów jednorazowego badania realizowanego przez platformę CBI e-ankieta.pl
Koszty:
  • koszt pracy pracowników Firmy: 320,00 pln
  • koszt badania CBI: 1080,00 pln
  • koszt całkowity: 1400,00 pln
Przy zrealizowaniu badania razem z CBI, realny koszt z tym związany został pomniejszony o ponad połowę w porównaniu z kosztem pierwotnym.
Czas przygotowania kwestionariusza skrócił się do 2 dni roboczych, czas przeznaczony przez pracowników działu Marketingu na przygotowanie badania skórcił się do 2 dni roboczych. Osoby zainteresowane badaniem na bieżąco widzą wyniki a zaraz po zakończeniu badania są w posiadaniu wyników.
W kalkulacji nie uwaględniono niewymiernej korzyści polegającej na możliwości wykonywania podstawowych obowiązków przez pracowników dziełu Marketingu w czasie przygotowywania badania jego wysyłki oraz obróbki wyników.

Jak widać z tego prostego wyliczenia, opłaca się wykorzystywać nasz serwis do przeprowadzania badań ankietowych online.

marketing
działy kadr
działy IT


Jeżeli nie jesteś pewien czy wykorzystanie badań online ma uzasadnienie ekonomiczne - sprawdź studium przypadku.







Zadaj pytanie naszemu ekspertowi
formularz
© Centrum Badań Internetowych 2008 | Polityka prywatności | Bezpieczeństwo on-line projekt: Netizens
IT-SERVICES | Masa Gier | CBI e-ankieta.pl |